Praia de Gatas

Vi åkte till den närmsta stranden igår. Gatas och Canto heter de. Vi valde att köra dit där fiskarna har sitt hus och båtar.


Antonio Fernando Milton å en kille till fiskade. Jag solade. Läste och sov.




Över stock och sten längs med nåt som liknar en väg. Stora Röd passar så bra här. Rätta miljön.




Själv ägnade jag mig åt att sola. Jag hade en rejäl lunchlåda m mig. Två kokta ägg och chips. Sköljde ner det m Sprite. Läsa böcker till vågornas skvalpar.




Fiskelyckan var inte så god.  Men på bilden ser ni bläckfisk som Fernando fångat. Med händerna !!
När vattnet drar sig undan så blir bläckfiskar ibland kvar mellan stenarna och kan då plockas för hand.
Nu ligger de kokta i vår kyl tillsammans med lapas - en sorts mussla som liknar våra havs tulpaner. 

Idag ska vi till SalRei. Vi ska bla till fastighetskontoret.

Ha en fin dag !


Kommentarer
Postat av: Kusin%2525252520Mia

Godmorgon

Wow, vilka underbara bilder. Det måste blivit väldigt tyst när alla åkte hem.
Nu kommer kylan till Alingsås så vi eldar på för fullt här inne. Fredrik och Ellen spelar biljard och Lisa har sovit över hos en kompis

Kram Kram

Svar: Ja det blev tyst och tomt. Huset är stort så hela er familj och lika många till kan komma ner. Det måste vi göra - en resa hit tillsammans m moster och morbror. Och dina bröder m familjer. Ligger ett utegym runt hörnet. Springa kan man höra. Eller bara vara.
Elisabeth T

2017-01-03 @ 11:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback