Dagarna går

Ochbimorgon flyger vi hem via Köln Berlin.



Det jobbas i vårt hus. De är jävligt effektiva och de har liten för att inte någon utrustning.  De jobbar å sliter. 

Jag har värmt upp catchupa och stekt ägg.
De e så eko reko - gula. Här producerade. 




Vänner - vad är livet utan er ? Både ni hemma i Sverige och de här. 
Ze och hans tjej Vanusa.  Juliao - aka Sköldpaddemannen.  Tio Joao. Killen med byns coolaste namn - Elvis.

Bilder från två av våra affärer i byn. Tror en normalfamilj i Sverige har minst lika mycket i sina egna kylar , frysar och skafferiet som de har.
Men jag Saknar inget förutom en konservöppnare.




Jag har fyrfota vänner i byns också.  Alla dessa söta hundar. Kattungar. I handen håller Ze i en bock. Den bodde under natten i vårt garage. Den skrämde siten ur mig när jag öppnade dörren in dit. Hade glömt att den var där. Nu ligger den i salt och vinäger - den ska bli mat på kvällens hej då kalas. Spedidan. Den jag har en hatkärlek till. Det är fint att vänner släkt samlas - säger hej då men som den hsp- person jag är blir jag väldigt ledsen. Att säga hej då är inte min starkaste gren. Nu kommer tårarna - av att skriva om det.

Det städas och fejas. Packas ner. Ihop. Stuva undan. Väskan e klar. Fy för att ta på mig strumor och skor imorgon! 😨

Nä nu ska jag sätta fart så kanske jag hinner sätta mig I solen en stund å läsa min bok. 

Kram 


Kommentarer
Postat av: Moster

Ni är hjärtligt välkomna hem , ta med känslan av solens strålar det kan behövas . Kramar trevlig hemresa .

Svar: Jag lovar att packa ner sol å värme. Kram
Elisabeth T

2017-01-12 @ 12:58:27
Postat av: Anonym

Välkommen hem! Du är saknad!

Svar: Tack!
Elisabeth T

2017-01-12 @ 15:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback