Bokmässan

Jag fick sällskap av Nelita. Tack Camilla för biljetten.

Jag hade ett mission - få min bok signerad av Ingemar Stenmark. Min idol.

Kön ringlade lång en halvtimma före utsatt tid. Nelita ställde sig i kön medan jag köpte boken. Sen stod jag snällt och väntade. Nelita tog sig någon avstickare under tiden.

Snart min tur !

Alltså jag blev helt starstrucked!

Han bläddrar i min bok!

Hittar sidan han vill skriva på.

Jag fick fram ett litet ynkligt - hej!

Tur att Nelita var med och stannade upp mig och sa att hon skulle ta en bild.
Det ville jag så gärna få göra - ta en bild.

Alltså jag fick hjärtklappning. Min idol. Tänk alla gånger jag sett honom tävla. När magister SvenOlof hämtade tv:n när jag gick på mellanstadiet i Västerhedsskolan. Vi fick se både första och andra åket.
Sin första seger tog han den 17 december 1974 - på min 8 årsdag!

Vilken idrottsman. Ödmjuk. Lugn. Duktig. Kunnig.
Tack Nelita för att du förevigade denna stund.

Hon och jag strosade vidare på mässan. Köpte böcker. Pennor. Fikade. Köpte fler böcker. Bl a en om KapVerde.
Vi avslutade dagen m ett glas Prosecco.
Sen åkte jag hem och Nelita vände in på mässan igen.

Vi tog foto i automaten utanför. En sån som fanns när vi var unga. ( kanske finns nu också)
Vi tog flera remsor.

Före och efterbilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback