Göteborgs Varvet

Ljudet av tusentals löparskor är fantastiskt.
Som musik.

Jag gick ner till kranen m Matilda och Emelie.
Cornelia skulle sminka mamma Lena.

Vi tog med oss fika.
Sen satte vi oss ner och väntade.
Det tog inte lång stund innan tidtagarbilen kom.


Och sen kom de.
Eliten.

Som de 🐾 fram.
Lätta ben.
Spänst i stegen.
Avslappnade.
På rad.

Tror första tjejen kom typ som nummer 15.
Tidigt.


Kexchokladgänget kom.
De kastade choklad på oss.
Två gånger!
Vi fick 7 stycken. 
Tre var åt tjejerna och en till Cornelia. 


Emelie mumsade snabbt i sig sina medan Matilda sparade sina. Hon ska visa sin mamma.



En strid ström av löpare.
Vi såg Elsa och Olof från Frost.
En geting.
En prinsessa.
En clown
En prinsess-clown.
En elefant.
En råtta.
En brandman.

Vi hejade på de som sprungit alla varven .
Ropade deras namn.
Vi klappade.
Viftade med flaggor.
Och klappade lite till.


Sen kom tjejerna på att de skulle ge klappar till löparna.
Och det var uppskattat.





Det gav tjejerna glädje och löparna energi.




Och plötsligt dök Batman upp!



I Volvos egen startgrupp var det två killar som stannade upp.
Tog en bild på tjejerna gjorde en och den andra tog en selfie med dem!

Vi promenerade hemåt via Coop.

Handlade 
Hem å laga mat.
Promenad till skeppet.

Lite lördagsgodis.

Och sen var det sängen.

Jag la mig också tidigt så jag skulle få sova några timmar .

Idag - söndag!

Kram 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback