Minnen

Cabby Nova.
532.
Isabelle förtält.
Golv.
Solsängar.
📡. 
Tv.
Gräddhyllan.
Unda.
Saltemad.

Vad Jag pratar om?

Delar av mina sommarlov.
Min pappa eller han jag kallar pappa var sprängarbas.
Chef.
Platschef.

Han bodde så här...



I husvagn på inhägnat området i anslutning till bygget. 

Cabby var märket på vår husvagn.
532 cm lång.
Isabelle förtält skulle man ha.
Golv i förtältet.
Solsängar till mig och mamma.
Tv.

Unda - campingplats i Uddevalla.
Där tillbringade jag många sommar .
Tiden fram till industrisemestern då vi åkte till Tvärålund .

Gräddhyllan var den finaste platsen att stå på.
Utsikt över fjorden. 
Kompisar.
Ljumma kvällar. 
Tennistrainer i timmar.

Saltemad låg i Borås.
Alidebergsbadet.

Pappa byggde tunnlar i:
Kungälv
Medicinareberget
Uddevalla 
Fjärås 
Och i Mongstad Norge.

Kulvertar sprängdes under sjukhuset i Borås 

Och han var med och byggde Oskar den andre i Oskarshamn.
Han kajkade landet runt för att jobba.
Han var duktig på sitt jobb.
Kunnig.
Omtyckt.
Delade med sig av kunskapen.

Han har födelsedag samma dag som jag.

Blev så på in om allt detta när jag igår passerade en byggarbetsplats och såg alla vagnarna.

Ha en fin fredag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback