Söndag

21 februari.

Ett datum.
Ett speciellt datum.

1979 - var året.
Året då min pappa dog.
Han var nyss fyllda 51.
Ung.
Mitt I livet. 
Men cancern fanns i hans kropp.
I urinblåsan.
Han opererades både en två och tre gånger.
Men han förlorade kampen.
En dag efter att han köpt Expressen nere på "stan" i Lycksele dog han.
Kampen var över.

Jag var nyss fyllda 12.

Jag saknar min pappa ofta.
Önskar att han varit här.
Att vi fått mer tid tillsammans.
Verkligen lärt känna varandra.
Fått umgås. Pratat.

Nu blev det inte så.
Han gick före..
Han hade sagt till min mamma att han skulle dö först.
Sen skulle han Se till å elda så hä skull va var't när ho kömme. 
För till himlen skull dem int' 

Han skulle spela kort om kopparpengar å elda.
Han fick vänta 28 år innan hon kom.

Saknar dem.

💖💖💖

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback