Brr

Kallt idag men vackert.
Vi hade -9 !

Jag tog Zigge en sväng i skogen innan jobbet.
Skönt.
Cornelia har sportlov. 
Kevin sin lediga vecka.
Kan vara skönt att slippa morgonrasta hunden.

De senaste dagarna har jag tänkt mycket på min mormor och morfar.
Jag tror det beror på vädret.
När jag var liten och var hos dem på vintern
brukade vi ta oss en tur på sparken efter middagen.
När det var klart. Kallt och sparkföre. 
Vi tog en tur till omformarstationen.
Vad i hela friden det nu är!?
Skönt var det.
Sen vart jag lemmen te' bena.

Nu mot jobbet.



Denna veckan har jag en elev från Finland! Min kollega Jenny som är den andra handledaren är tyvärr sjuk.
En spännande dag då vi pratade engelska!
Kul att höra hur utbildning och tolkverksamheten är uppbyggd i Finland.
Olikt vårt system.

Ha en fin tisdag.
Ut å njut i det vackra vintervädret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback