Lördag

Konstrunda.

Först på denna sidan älven.
River city galleri.
Vår gamla granne Clas Hillen hade m ett par fotografier.

Sen gick vi vidare.


Tavlor målade av kvinnan som har Leymanns café vid bockkranens västra fot.
Här bjöd svärmor på fika.


Tyckte om hennes målningar.
Spännande med kroppar som slingrar sig.
Små detaljer.
Njutning.
Starka kroppar.

Jag och Zigge promenerade hem Och undertiden tog Antonio och svärmor färjan över till Klippan.
Konstrunda i Majorna pågår.
Jag mötte upp på Novotel.
Så många ateljéer. 
Stilar.
Konstnärer.
Uttryckssätt.

Konst sitter verkligen i betraktarens öga. 
Vad är det som gör att jag gillar det jag gillar?
Att andra gillar nåt helt annat?
Smak är spännande.

Sen hämtade jag Cornelia som har jobbat på Glitter vi Allum.

Middag.
Nu vila.

Ha en fin lördag!

Kommentarer
Postat av: malin

Vackra tavlor - mysigt med konstrunda sådär ❤️ Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback