Försäkringar

Ibland undrar jag om det är någon nytta med alla försäkringar. 
De betalas in år eter år Men så plötsligt är olyckan framme. 

När vi var på KapVerde senast skadade sig Kevin en av de sista dagarna.
Han skulle hoppa upp på praca  men missade steget och skrapade sitt smalben.
Cornelia kom springande till mig som varvid farfars hus.
Hem till oss för att kolla läget. Plåstra om.
Det såg inte så kul ut. Det var djupt och man kunde liksom se fettet/hinnor eller vad det nu var.
Strajpade det efter att jag hade tvättat rent det.
Ett survivalkit har vi alltid med oss.

Vi kom hem och Kevin var till skolsköterska aka kusin Mia för att få det omplåstrad. Hon rekommenderade oss ett besök på vårdcentralen då det såg infekterat ut.
Doktorn sa att det blev lätt infektioner i värmen och när man badar i pool.
Pool sa Kevin det har jag inte badat i.
Doktorn sa "Du hade väl varit utomlands ?"
Jo men inte badat i pool. Det är nog hönsbajs som orsakat infektionen!

Doktorn såg förbryllad ut.
Kevin fick penicillin.
Vi anmälde olyckan till vårt bolag.

För någon vecka sen fick Kevin ett brev där man önskade att han skulle maila in bilder på eventuella  ärr.
Sagt och gjort.



Inte det på knät. Det är en annan skada. Det på övre smalbenet.

I fredags kom ett nytt brev som meddelade att han fick 3800 kronor för missprydande ärr!

Kontentan av det hela är att försäkringar är bra. Man ska bara använda dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback