2:a advent




Söndagsmorgon. 
Huset är tyst.
Kevin är redan iväg gör att hjälpa sin kompis.
Felicia var på fest igår.
Cornelia skulle ta sovmorgon.
Det gör Antonio också - sover.
Skönt att vila, njuta av ledig dag.



Jag läser.
Gp.
Min bok.
Och dricker vietnamesiskt kaffe.

Det blåser ute.

Igår var jag på teckenspråkstolkad musikal. 
Crazy for You på Operan.
Pia min vän och kollega bjöd mig på detta.
Eva -50 åringen var också med.
GullBritt. 
Ann Kristin. 
AnneMarie.
Carina J.
Linda D.
Och Sara. 
Och många fler teckenspråkiga i publiken.
Duktiga tolkar.
Lite tokig placering av dem vilket gjorde det svårt att se dem och vad som hände/sjöngs på scenen samtidigt.
Saknade lite belysning på dem.
Det var av tekniska skäl de stod där de stod.
Men vilket jobb de gjorde!
Duktiga.
Proffsiga.

Tack Pia för denna upplevelse eller är det Sandra jag ska tacka?!

Ha en fin söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback