Oh boy vilken långfredag

Vaknade och körde Felicia till stallet.
Hon skulle hoppa pay and jump.

Jag åkte hem. Åt frukost.  Tömde diskmaskinen .  Drack kaffe.
A och C sov gott. K sov hos William så han var inte hemma.
Jag tog en promenad till Sälöfjord för vidare färd till stan.


Floramorochkrukatös var öppet. Deras innergård är så fin. Jag strosade genom stan mot Korsvägen . 
Mobilen ringer.
Jag svarar.
Felicia gråter i luren. Hon har ramlat av.
Jag sätter mig ner på en bänk. Rodda lite. Får tag på Kevin. Väcker Antonio.
Mobilen ringer igen.
Felicias nummer men en kvinna som pratar. De har ringt efter ambulans! Den är på väg.

Jag sätter mig ner. Detta samtal har jag haft förut gällande Felicia. För drygt två år sen.
Det går inte att med ord beskriva hur det känns. 

Går mot Korsvägen. Möter upp tjejerna.  Stänger av. Kopplar ner. Andas.


Tre timmars ren och skär underhållning börjar. Wow!  Så himla bra. Flashdance .
I pausen läser jag sms. Det är väntetider på Sahlgrenska.  Antonio åkte med henne i ambulansen. Kevin körde efter i bilen.

Ett glas prosecco i pausen.

Showen e över. Vi pratar om den. Så nöjda å uppfyllda av sång å dans lämnar jag de andra 
Jag åker till Sahlgrenska. De går till Holy Cow för att äta.

Jag möter upp Felicia och Antonio på röntgen.
Ner till akuten. Väntan.

Hon blir friskriven dvs allt är okej. Inga frakturer eller inre skador.
Blåslagen absolut.
Hem.
Köper m oss pizza.
Rastar hunden.
Lets Dance.  Röstar på... Ingemar.

A och F ligger i soffan nere.
C och jag kollar i tv-rummet uppe.

Sen ser vi Recruit- vi började se på den förra lördagen men vi somnade. ..

Ett avsnitt ncis New York.

Nu är huset tyst å jag är trött.

Trött men tacksam för att Felicia är okej . Tacksam för att de på Bulycke fanns vid hennes sida i väntan på ambulansen. Tacksam för A och K som åkte ut till stallet å sen följde med henne i ambulansen och till sjukhuset.
Mina vänner som stöttade mig under föreställningen.
Släkt å vänner som skickade sms och undrade hur det gick.
Tacksam, återigen, för den fantastiska sjukvård vi har i Göteborg ! 

Tacksam går jag nu till sängs denna påskaftons  första timma!

Och idag fyller fina kusinen Hugo 15 år! Stort Grattis och Hurra säger vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback