Helgen

som gick var fylld av goa vänner. Mina syskon. Familjen. Och släkt.

Fredagskvällen blev en mysig en. God mat. Vin. Och prat.
Killarna hamnade i Stiggons stuga..

Lördag morgon bjöd på frukost och en långpromenad i snabb takt. Pust.

Vi, Cornelia syster och jag åkte till Skene. Erikshjälpen. Willys och Hemmakväll.
Hem för å fika å vila lite innan vi körse hit;


På ett par timmar hade vi handlat. En vagn.



Gillar blandningen. Chips. Godis. Och Nutrilette.
Köpte två svarta jobbtröjor. Sen var det mycket bra att saker.
Cornelia handlade och det kan ni se på hennes blogg.
Sonja handlade hon med.



Vi blir mer å mer lika. Syster och jag.

Tillbaka till Torestorp.
Middag.
Vin.
Mer prat . Det blev en ganska tidig kväll.
Skönt.

Söndag. Svampomelett till frukost. Perra och Antonio tog en promenad på lördags eftetmiddan. Hittade kantareller. Trattisar och ett par KarlJohan. Stiggon tog fyrhjulingen.
Lyxfrukost.

Sen fortsatte de, killarna, att snickra på huset. De är ett gott team.
Jobbar bra tillsammans.




Vi åkte hem. Packade in allt det vi handlade. Började förbereda middagen.
Farfar och Joana. Farmor samt Manuel å Maria m söner skulle komma på middag.
Det grillades.
Det blev gott.

Vi gick till vallokalen.



Det röstades. För Kevin och Felicia vaar det premiär i riksdagsvalet.

Resultatet av svenska folkets röster skrämmer mig. Att så många kan gilla sd och vad de står för.
Det övergår mitt förstånd.



Så här röstade mina grannar.

Idag har jag klickat hem böcker.
Det är roligt.
Tack för boktipsen Syster.



Nu ska jag gå till spårvagnen och ta mig till dagens andra uppdrag.




Kommentarer
Postat av: malin

Låter som en fin och energigivande helg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback