Räkan med goa vänner!

Restaurang Räkan.
Denna klassiska restaurang.
En insititution ska gå i graven.
Läs om det här .
Vi har minnen från denna restaurang.
Båtarna, lite oklart om det är dem de har nu , är byggda av ANTONIO!
.Han gjorde dem när vi träffades. 
Göt formar.
Plastade, glasfiberväv och all sköns mekanik för att kunna radiostyra dem.
Manuel har jobbat där i flera år.
Vi, jag och A var bjudna till Svens 50-årsfest som gick av stapeln där.
Mmm det var rena himmelriket för en skaldjursälskare som jag.
Buffé med skaldjur.
I like.
Där åt jag mitt första, enda och sista ostron!
Fy f*n va det var vidrigt , otäckt äckligt.
Nope, not my cup of tea.
 
Det var Izaura , aka The African woman som dragit ihop oss.
Hon hade sin man Robert med sig.
Hennes syrra Isabel med sin man Lasse.
Som för övrigt jobbade /jobbar på Räkan.
Odette och Martin.
Jag och Antonio.
och Iris.
Hon har agenturen för Aqua Limone .
 
Som vi åt och drack.
Bubbel on the house.
Serverade av Jonathan och en ung flicka vars namn jag inte kommer ihåg .
Hummersoppa.
Vitlöksbröd.
Sen beställde vi in räkor.
Kräftor.
I massor.
En del räkor levererades av servitören.
Andra kom med båtar som kördes av oss.
Nej, inte av mig men av killarna.
 
 
Vi åt.
Drack.
Vi satt över två sittningar. 
 
Vi matade fiskarna i dammen med räkor.
Eller uttryckt i klartext, vi satt där från 19.00 tills de i princip stängde och började duka upp för morgondagen.
Jag kan säga som så...att det var länge sen jag såg sådana summor på en nota.
Men det var det värt.
 
Vi gick en sväng, kände för att dansa men av olika skäl blev det inte så för alla.
Någon åkte hem.
Någon kom inte in för att styrseln inte var den bästa....
Jag och Antonion gick in på Tranquilo.
Caipirinha och bubbelvatten.
Dansade lite iklädda jackor....på en salsaklubb.
Kevin hämatade oss.
Vi var hemma sent eller tidigt beroende på hur man ser på det.
 
Jag tänker att vi kanske skulle ta med oss ungdomarna dit.
Det är en grej att ha gjort.
 
Dagen idag har varit i slöhetens tecken.
Vi såg reprisen på Så mycket bättre med Carola.
Sjuuuuukt bra.
Orup.
Ola.
Love.
Jag vill nog se programmet igen.
 
Pizza till middag efter en lång härlig  promenad med Zigge.
 
Hoppas din söndag har varit fin.
 
Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback