Jag var helt sjuuuukt trött igår.

Så jag la mig tiiiiidigt. Kvart över åtta låg jag i vår säng. Jag tror att det var helgen och mitt tidiga uppdrag som tog ut sin rätt.
Skönt att helt prestigelöst bara gå och lägga sig. Jag läste ett tag men sen kände jag ögonlockens tyngd.
 
Vaknade före klockan idag. Pigg och utvilad.
Gick med C till Eketrägatan, rastade Zigge.
Mötte grannen, vi stod en lång stund och pratade.
 
Kom hem, tog mig lite mer kaffe. Pratade med K och F.
Jag hade sällskap med K till stan och dagens första uppdrag.
 
Jag ska snart prata lön med min chef. I detta läge skulle jag önska att jag inte var landstingsanställd....det kanske skulle generera mer pengar i kuvertet.
Jag är iallafall glad över att jag har en anställning och att jag inte behöver jaga jobb/uppdrag.
Jag är också glad för att jag gillar mitt jobb.
Lär mig ständigt nya saker.
Möter många människor och får en liten inblick i deras liv.
Ett arbete som berikar mig.
 
claus20140313_172802
 
Bilden har jag lånat från www.clausdalby.dk
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback