Vilket party!

För ett par veckor sedan ringde mobilen. Det var Cassius.
Han hade en inbjudan att lämna.
Firandet av hans wife -to- be Anna.
Jag har träffat henner ett par gånger.
Hon fyller 40!
 
Jag tackar ja och lämnar lite info så att han kan maila över detaljerna.
Jag får mail, svarar på det och pratar med Antonio om kvällen.
 
Dagen kommer och jag har med mig kläder till jobbet för att kunna byta om.
Jag har lite fjärilar i magen, jag känner typ ingen annan.
Den enda jag säkert visste var bjuden skulle inte komma.
Antonio peppade mig liksom mina kollegor som var på tolkcentralen när jag skulle gå.
Vad kan gå fel egentligen?
Ingenting.
 
Går till Barabicu.
Ställer mig i kön till hovmästaren.
Framför mig står en kvinna med blommor i famnen.
Hon skulle till samma fest som jag.
Hon kände typ heller ingen annna.
 
Vi sätter oss vi bordet efter att vi har presenterat oss för dem som redan kommit.
Beställer in cava.
Pratar.
Har trevligt.
In kommer Cassius med sin intet ont anande Anna.
Plötsligt förstår hon...
vännerna är samlade för att fira henne.
Han går.
 
Vi skrattar å pratar.
Äter.
Dricker.
Har kul.
Plötsligt hör vi en buss,
på den står det
We <3 Anna
En buss till oss!
 
Det blir ett russel för nu ska alla 25 betala.
När jag är klar och vänder mig om , får jag en överraskning!
Där står alla killar!
Min Antonio är så klart med.
Han har hela tiden vetat att han ska komma men inget sagt om det
Surprise liksom!
 
In i bussen å iväg!
En dubbeldäckare från London.
Musiken är hög.
Soul.
Gott sväng.
Bussen svänger genom stan.
Gata upp
och gata ner.
Vi stannar vid Götaplatsen
Skapar ett dansgolv utanför.
Det badas i Poseidon.
Det dansas.
Fotas.
Kissas.
 
Bussen rullar vidare.
Vi dansar.
Vi har så kul att det är lite svårt att ta in.
Surrealistiskt som Anna sa.
 
Vi stannar vid Storan efter två timmars åkande och därifrån går vi till Tranquilo.
Där tar vi oss ett glas eller två till.
 
Trötta och uppfyllda av denna härliga kväll tar Antonio och jag spårvagnen hem.
 
TACK för att vi fick vara med denna kväll.
Fortsättning följer...
 
kolla in
frieri med snö
på youtube!
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster

Sicken festkväll så roligt att få vara med om en sådan fest. Trevlig midsommar

2014-06-19 @ 21:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback