Solen gick i moln

lagom till jag hade lagt mig på altanen!
Grrr, jag skulle ju ligga där och läsa. 
Njuta av solens strålar och läsa min nya bok.
 
Sophies historia (pocket)
 
Frankrike, 1916. Sophie Lefevre driver tillsammans med sin syster familjens hotell i hemstaden medan deras män slåss vid fronten. När den nye tyske kommendanten får syn på Sophies porträtt målat av hennes make Edouard föds en farlig besatthet som kommer att tvinga Sophie till ett ödesdigert beslut.

London, 2006. Sophies porträtt hänger hemma hos Liv Halston. Ett slumpartat möte avslöjar målningens verkliga värde och dess turbulenta historia, och hotar att vända upp och ner på Livs tillvaro.

Sophies historia är berättelsen om två unga kvinnor, åtskilda av ett sekel, som förenas i sin beslutsamhet att slåss för det de älskar mest oberoende av vad det kostar...
 
När jag hade läst ett par rader kände jag ett leende på mina läppar.
Denna boken kommer jag att tycka om.
De senaste böckerna jag har läst har jag inte gillat. 
Av olika skäl.
Någon ligger orörd i min väska sedan ett par veckor tillbaka.
Nu när sommaren och lata dagar närmar sig så kanske jag får läst ett par böcker.
Förra sommaren slukade jag böcker.
Minns ni...typ en om dagen-fart.
 
Jag ska ta en stilla dag här hemma.
Det är lite att fixa med.
Jag har legat efter på en del fronter.
Läs städ och tvätt..

Efter alla fantastiska begivenheter med skolavslutningar och fest så var jag trött.
Riktigt trött.
Men glad .
Sen kom den där onsdagen som var så skojig.
Den gjorde min själ glad och pigg, fylld av energi men kroppen blev lite trött. 
Igen.
 
Jag har inte sprungit på länge.
För länge.
 
Men igår anmälde jag mig till detta.
Ska bli skoj.
Vi är en gäng på jobbet och en gäng goa vänner som ska göra detta tillsammans.
Vill du inte springa kanske du vill vara funktionär?!?
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback