Igår var vi ute å

körde.Kors å tvärs.Mycket.Långt.F hade en återbesökstid till ortopeden för sitt ben/fot.Den e lite stel å gör inte alltid som hon vill.Hon ska göra en MR och sen blir det återbesök efter sommaren.Hon övningskörde dit. Det går så bra för henne. Hon kan.Vi körde hem. Hämtade K och C ,for till Backaplan där vi lämnade tillbaka en rulle tapet och en hink färg som blev över efter vardagsrumsfixet.Killarna som jobbade i den butiken borde få pris i trevlighet och service-anda!Sladdade in på Johanssons skor. K behöver nya, gärna två par. Det provades men inget föll i smaken. K ville inte ha det som alla andra har. Han gillar inte mainstream... De ska dessutom vara snygga. Bekväma samt gärna lätta.Vi åkte till Mölnlycke där C skulle möta osteopat - Andreas. Han samtalade med henne om hennes axel.Han kan inte laga den men väl behandla den. Lindra. Mjukgöra.Jag kan varmt rekommendera honom.K kör hemåt, han övningskör han också, vi börjar prata om nästa vecka.Skolavslutningar. Examensdagar. Kalas.Då säger K att han saknar mormor. Hon bakade alltid till kalasen. Hon hade köpt presenter, ofta flera stycken. Hon var med och var stolt över oss. Hon hade ofta godis i fickan...trots att det inte var lördag! Jag saknar henne alltid men ändå mer när det är saker som händer som hon skulle varit med på!Ja, vad svarar jag på det annat än att jag håller med. Jag förstår precis vad han menar.Saknaden är stor.Vi köper *host host* pizza med oss hem till middag.Sen när vi ätit får A för sig att åka till jaktmarken för att fixa lite.Oops ett glas vin gjorde det omöjligt att köra så hips vips så var fyra av oss på väg!K körde och jag var handledaren.Vi kom fram och väl där fixade killarna lite pill-å-trill. Jag å C plockade blommor.När jag klev ut i sommarängen så var Hon där. Mamma.Allt påminde om henne. Det doftade Tvärålund.Och vi plockade blommor till köksbordet.Hon hade ofta blommor på köksbordet på landet. Dem hade hon plockat runt knuten. På Wicklanders tomt...äng.Zigge mös.Det blev en dag ,kväll som vi avslutade med en glass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback