Lyssnar på Sommarprat i p1

Linda Pira. En för mig okänd tjej med en spännande berättelse. Början påminde mig om något.Mina barns kusiner. Deras faster och farbror.Colombia.Igår var det på dagen fyra år sen planet landade på Landvetter. Simon kom till Sverige.Om några dagar är det 14 år sedan vi mötte Hugo för första gången. På Landvetter det också.Maria bar honom i en babybjörn på magen.Han var så liten. Och söt. Kusin Hugo.Vi hade fått en bild mailad till oss. Det tog timmar för datorn att sakta men säkert ladda hem den. Pixel för pixel.Där låg han på en filt.Nu är han en cool 14-åring som e grym på fotboll.Tiden går.Sommarpratarens föräldrar möttes på ön San Andres. Där var M& M när de hämtade Hugo.Med var Marias föräldrar Vilken grej. Vilket äventyr.De var där, vill jag minnas, när de hämtade Oliver också.Världen är liten. Den knyts ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback