Mmm

dagarna går och det är dags att börja packa för hemfärd. Inte för att vi vill utanför att vi måste. Cornelia längtar hem till Zigge och vill sova lite i sin egen säng sen vill hon åka hit igen. Med Zigge. Felicia längtar till kompisarna i Torslanda. Kevin vill hänga lite med sina kompisar men sen skulle han nog kunna tänka sig att åka ner igen. Det är mycket som är annorlunda här. Annorlunda på ett bra sätt. Vi har alla fått mycket tankar kring hur bra och enkelt vi lever hemma. Handla på Coop istället för att ha en orta som man ska ta hand om. Kolonilott typ. Odla sina grönsaker, mjölka sina getter. Ge grisen mat. Här går barnen i skolan ett par timmar om dagen, vi har en del funderingar kring vad de lär sig. De större barnen åker till staden för att gå på högstadiet, OM föräldrarna har råd att betala skolskjutsen. Det har inte alla...hemma får våra 6åringar skolkort!! Jobb här är inte det samma som hemma, i kapverdianska mått mätt är jag miljonär. Jag tjänar mer på en månad en en duktig snickare gör på flera år. Jag trivs här, jag har inte saknat något förutom Zigge och en stekspade. Det hade underlättat min matlagning. Det är förunderligt hur lite man behöver har för att kunna laga mat. Inte behöver jag alla kastruller jag har hemma...när använder jag alla samtidigt. En till kött...en till fisk en till....nä här är man glad om man har en panela att laga maten i. Imorgon hoppas vi på sol, vädret har varit lite lustigt här nere. Det har regnat. Det har varit moln och jag hade uppskattat om jag hade haft en collegetröja med mig. Vissa kvällar har det varit lite kallt. Faktiskt. Ja, jag kan inte annat säga än att jag vill resa hit igen. Måndag klockan tio är det meningen att jag ska jobba igen. Hmmm hur nu det ska gå. Ha det gott. VI hoppas få en fin dag imorgon i PortFerreira i pesstinan, bassängen. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback