Torsdag och jag är ledig

idag kan jag nog säga att jag har gjort...ingenting!
Eller massor.
 
Jag körde Cornelia till skolan.
Kevin ligger hemma och är sjuk.
Felicia gick till jobbet.
 
Men oj, det har jag inte berättat.
Hon har fått jobb.
18 år efter att hon skolades in på föräldrakooperativet Djungeln har hon idag fått en tillsvidare anställning på samma plats.
Det är otroligt.
Cirkeln är sluten
och hon trivs som fisken i vattnet.
Det är så kul.
Grattis säger jag till henne men också till de barn som får förmånen att ha henne som fröken.
 
Jag slöade på förmiddagen.
Hade det gott.
Jag är ledig för att jag jobbade hela förra helgen när jag var i Finland.
Jobbade och jobbade, jag var i tjänst.
Det gör att jag måste vara ledig nu.
Skönt med lediga dagar som inte innehåller en massa måsten.
 
En sak har jag gjort idag men den kan jag inte berätta om .
Inte än..
Lovar att återkomma till det.
 
 
Nu har jag och Cornelia varit på Backaplan. 
Fönstershoppat.
Handlat lite.
 
Ska gå och möta Antonio med Zigge.
Promenera lite i det fina augustivädret.
 
Sen får det bli kväll.
Middag ska ätas.
A ska packa inför att resa till Stockholm.
De ska möta sina nya kollegor i det andra bolaget som det har gått ihop med.
 
Ha det gott.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: malin

Låter som en alldeles utmärkt ledig dag tycker jag :) och så lite kaffe och läsning på det... eller? kram!

Svar: Kaffe och bok är en oslagbar kombo.
Elisabeth T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback