När semesterhjärnan fortfarande är på

Kan det gå lite fel.
Igår gick jag upp, tyst och fint tassade jag omkring hemma.
Allt för att inte väcka de andra.
 
Gjorde mig i ordning.
Rastade Zigge.
Fixade matlådan.
Boken.
Ordentlig var jag.
 
När jag är nästan framme på jobbet tar jag upp min almanacka bara för att kolla när första uppdraget börjar.
Det är då jag ser det....
att jag inte börjar klockan 8:00 utan klockan 10:00!!
 
 
 
Jag har inte kollat när jag börjar, bara antagit att jag börjar åtta.
Jag hade kunnat sova lite till.
Jag hade kunnat gå på yogan som jag tänkt på.
Jag hade kunnat ta en längre promenad
jag hade...
 
Ja, tur att kollegorna är trevliga .
Kaffe fanns.
Och jag var i alla fall i god tid.
 
Det är också ett bevis för att jag har vilat ut under semestern
och det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback