Igår

hade vi politiker-fika hemma hos oss.
Våra två äldsta ska rösta för första gången.
Inte helt enkelt.

Varför ska man rösta?
På vad röstar man?
Vilket parti?

Vi hade bjudit hem
Ditte & Hedvig
Fredrik & Mia
Stefan & Frida
Jessica
och vår egen familj.

Jag hade lagat pumpasoppa och köpt gott bröd på Alvar & Ivar.





Vi dukade upp och sen satt vi där till efter 21:00!
Tre timmar och det var så givande. Iaf för mig.
Politik, vad är det? Typ allt.



Idag har jag gjort valbarometern. Hm, den gav ett tydligt svar. Ett helt annat parti än de jag tidigare har röstat på.
Spännande.

Det är aldrig för sent att lära sig. Man får byta parti. Byta block.
Det är okej.

Spännande samtal. Vi vill ses igen så nu får vi hitta ett nytt tema att samlas kring.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är min förebild när det kommer till barnuppfostran. Bara så du vet. Sara

Svar: WOW!Vilken komplimang. Jag niger och tackar ödmjukast. Kram
Elisabeth T

2014-08-27 @ 21:02:48
Postat av: Anonym

Du är min förebild när det kommer till barnuppfostran. Bara så du vet. Sara

2014-08-27 @ 21:02:49
Postat av: Jessica

Håller med Sara! Smart att diskutera med fler, inte bara föräldrarna!
För mig är det ju "bara" åtta år kvar innan Jacob ska rösta, så tack för tipset.

Kram Jessica

2014-08-28 @ 17:35:44
Postat av: Jessica

Håller med Sara! Smart att diskutera med fler, inte bara föräldrarna!
För mig är det ju "bara" åtta år kvar innan Jacob ska rösta, så tack för tipset.

Kram Jessica

Svar: Tiden går fort, det är ett bra sätt att låta ungdomarna höra lite mer om ämnet. Att politik är så mycket mer än bara det som sker i sthlm eller i eu.
Elisabeth T

2014-08-28 @ 17:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback