Go´morron!

Vaknade av att det var halv storm. Regnet piskade mot rutan.
Är hösten redan här?
Så kan det väl ändå inte vara?!
A skulle iväg till jobbet, jag börjar sent.
Jag har städat ett av skåpen i köket, det är så fullt med porslin att det knappt går att stänga.
Nu kan det stängas och alla saker har en plats. Jag ska ta en bild och visa er sen.

I helgen som gick pratade vi om vår källare. Den är totalt överbelamrad med saker. Överallt.
Detta trots att vi har toksanerat den vid två tillfällen när vi har haft översvämmning i källaren. En del av er minns...
Jag sparar gärna saker, även om jag inte har använt dem på ett par tre fyra många år. Tänk om jag skulle behöva den/ det. Många saker bär på minnen för mig.
Barnens kläder .....mina egna kläder från 80-talet...skridskor....bra-att-ha-saker.
Jag är inte ensam om att spara saker...
VI kom fram till att ta ett förråd i taget. Jag kommer med all säkerhet att slänga massor men jag kommer också att behålla saker. Saker med ett värde. Affektionsvärde.
Sälja ska vi också göra. Skänka. Ge bort. Det finns grejer ...eller hur kusin Mia?
Nu är frukosten äten. Cornelia har vaknat. Felicia sover, hon är sjuk. Feber och ont i halsen. Hon fick ringa till arbetsplatsen och meddela att hon inte kommer idag.
Kevin....han är på Cypern med sina polare. Det får bli ett eget inlägg...

Kaffet. Espresson smakar gott. Den är gjord i den italienska bryggaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback