TGIF

Ja precis så känner jag .
Skönt med fredag.
Och jag är LEDIG!
 
Inte för att jag kunde sova länge men känslan av morgonrock, kaffe och en stund vid datorn.
Det gillar jag.
 
Att jag gillar mitt jobb har ni nog förstått.
Jag talar gärna om det 
och 
jag har jobbat där i 23 år!
Jag vill vara kvar.
Det ger mig så mycket.
Igår hade jag ett fantastiskt uppdrag.

Vissa uppdrag passerar bara.
In genom öronen.
Upp till hjärnan där de processas för att sen komma ut i händerna.
Ibland kommer tecken in genom ögonen.
Upp till hjärnan för processkörning 
och sen ut genom min mun i form av ord.
Enkelt förklarat.
 
MEN igår fastnade allt.
Vilken kunskap en del människor besitter.
Ödmjukt förmedlar den.
Delar den.
Visar.
Förklarar.
Berättar.
Kollar av att det har landat.
Så mycket kloka ord det kom ur den personen.
Ord jag tog till mig.
 
Det är så jag fungerar.
OM det är intressanta saker så tenderar det att fastna.
Lagras för ev framtida användning.
Den klokskap jag tolkade igår sitter bergfast kvar hos mig.
Annat bara swischar igenom systemet. 
 
Jag är ju lite av en nörd.
Gillar kunskap.
Kan alltid vara bra att ha tänker jag.
Samlar.
 
Hm jag är nog lite av en samlar också.
Klistermärken.
Bokmärken.
Suddigum.
Tändsticksaskar.
Lacoste-tröjor.
Porslin.
Papper.
Pennor.
Kunskap.
Minnen....
är bara några saker jag kommer på.
mmm jag samlar.
 
 
 
 
 
Idag ska jag...
Slappa.
Städa.
Förbereda middag.
Hänga med C.
Köpa fredagsblomster.
Laga mat till imorgon när jag ska på tjejkväll.
Baka.
Och dricka vin med bästa Lotta!
 
Detta är min dag.
Hoppas du har fyllt din dag med saker du gillar.
Crea diem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback