Solig torsdag

Solen skiner in genom skitiga fönster. Dammråttorna dansar på golvet. Diskmaskinen snurrar.
Ja så ser det ut här just nu. Och jag vet inte vart häxan- skurtant har tagit vägen.
Det är en himla tur att jag inte har en vit -öppen-helvetisk-planlösning på mitt hus för där passar inte dammråttorna in.
Cross-over har jag lärt mig att stilen huset har heter. På ren svenska betyder det ett hopkok av allt och inget. Mycket affektion.
Stillöst skulle kunna vara en annan synonym.
Jag kan bli avundsjuk på fina hem, men så tänker jag efter, jag skulle inte passa in där.
Jag är inte minimalistisk på något vis. Det hade inte funkat.
Har barnen fått störningar av att bo så här så får jag väl betala terapitimmarna när de behöver gå .
Skämt å sidor, nja lite allvar är det allt, så måste jag städa.
Det ska monteras garderober i två rum och det gör att det blir lite logistik.
Någon ska byta byrå med någon för att den har en annan form.
Det blir nog bra när det blir klart år.....
Nu ska jag ta en promenad till jobbet. Jag bestämde mig för det igår att om solen sken så skulle jag gå. Långsamt. Över Älvsborgsbron.
Nu ska jag göra det.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du har ett underbart hem, varmt och hemtrevligt.:)
Kram Sara

2014-04-03 @ 19:01:27
Postat av: El´ena

Min mamma hade en skylt uppe i sin hall: "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!" Behöver väl inte tillägga att hon inte tyckte om att städa! Hennes hus trivdes man i, som Sara skrivit; varmt och hemtrevligt! Om någon tycker att jag (med 2 katter, varav en långhårig)har ostädat brukar jag tala om var dammsugaren finns! Ha´ en bra helg - KRAM

Svar: Jag förstår din mor, hon verkar vara en klok kvinna.Jag kan ibland få små anfall av städiver, då gäller det att hänga med. Det är inte ofta, där emellan händer det inte mycket.
Kramar till dig Eléna.
Elisabeth T

2014-04-05 @ 11:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback