Några klokord

jag samlat på mig.
 
För oss som är i min ålder så är förhållandet 
90 % - 10 %
mat - träning
för att gå ner i vikt.
Jag kan träna ihjäl mig utan att nå de resultat jag vill om jag inte samtidigt äter bra.
Rätt kost 6 dagar i veckan.
Slarva en.
 
Äta frukost så att förbränningsmotorn i kroppen vaknar.
Lunch.
Middag.
Vad just jag/du ska äta måste man själv pröva sig fram till. 
Det är individuellt.
Ta hjälp av ett proffs.
En näringsfysiolog.
En app.
 
Tänk på att äta rent,
det som kan:
Flyga
Springa
Simma
eller växa .
 
Avstå mat som har passerat en fabrik.
Blivit processad.

Mmm idag blir det stekt lax.
Den kunde simma.
Potatis.
Den har växt.
Tomater.
Den har också växt.
 
OM man vill ha sås så är det ok om man inte har dränkt maten i den.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback