God morgon!

Tisdag och solen lyser!
Jag börjar lite senare idag, ska förbi tc för att hämta utrustning för mina två uppdrag idag.
Jag ska jobba med Henrik, det är kul.
Igår förhandlades det löner, jag känner mig nöjd med resultaten. Vi är anställda i landstinget och då kan man sällan förvänta sig lönelyft på ett par tusen.
Det är ena sidan av landstingsmyntet, på den andra finns det många bra saker.
Vi ska anställa tre nya tolkar hos oss. Det ser vi fram emot. Nya arbetskamrater. Eller kommer det att bli nygamla?

Nu är det kaffe och lite bloggläsning. Sen ska jag gå med Zigge på morgonprommis innnan jag ska ta bilen till hållplatsen.
Ja, jag vet att det kan låta som höjden av lathet men det är för att jag har det lite tight med tid ikväll.
Säsongen drar igång idag. Seriespel och C och hennes lag ska spela match i Sävedalen ikväll.
Kul.
Jag gillar idrott i allmänhet.
Fotboll i synnerhet.
Bäst av allt är 100-meters finalen, herrar, OS . Det är idrott när den är som vackrast. På alla sätt.

Ha en fin tisdag. Det ska jag ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback