Känner mig lite duktig

på spisen står två maträtter å gottar till sig.
Det ena är tjocka revben kryddade med ingefära och inbäddade i rotgrönsaker.
 
Det andra är mitt försök till att göra Tant Isabells potatis och morotssoppa. Jag fick en så god soppa hemma hos henne. Den stod allt som oftast på hennes spis.
 
I lördags hade Elinor med sig något liknande till hattfikan. Den var toppad med lite goa grejer.
 
Jag hoppas att min soppa ska bli god.
 
Jag väntar på att klockan ska bli nio, då ska Ditte och jag ge oss ut på en tur. Spring-prata oss igenom ett par kilometer.
Det kommer att sitta fint.
Sen sen ska jag bara sova.
 
Imorgon ska jag återigen få bekänna färg i min nya profession. Det gick sist och det ska gå imorgon också.
 
Bäst av allt med morgondagen är att A kommer hem från Stockholm <3 <3 <3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback