Och den här

LCHF-pannkakor med mandelmjöl eller nötmjöl

  • 2 ägg
  • 1 deciliter grädde
  • 1 deciliter mandelmjöl eller nötmjöl
  • En nypa salt
  • En halv tesked bakpulver (om man vill ha amerikanska, pösiga, pannkakor)

Vispa ägg och grädde och rör ned övriga ingredienser. Låt smeten stå ett tag innan du steker pannkakorna i rikligt med smör. Mandelmjöl och nötmjöl kan ibland köpas i vissa affärer. Om man inte hittar det så är det enkelt att göra själv i matberedaren.

Ett recept på LCHF-pannkakor utan vanligt mjöl

 

Nu har jag varit utan socker i fyra dagar!

Det kändes så bra igår när jag mumsade grönsaker med dipp istället för chips. Några nötter åt jag. Det är ok. 

Jag drack mycket vatten. Jag är törstig och jag tror att det är bra att dricka, då dämpar jag mina ätvanor.

Jag har satt två surdegar, tänker baka.

Jag ska hitta ett recept på LCHF -bröd, jag har prövat förut men tycker inte det har varit gott. Jag vill kunna äta smörgås, jag gillar det .Lätt att ta med också om jag jobbar sent eller så.

Köper Keso sen så kan jag göra plättar av dem, det har jag gjort förut och de har varit goda.Uppskattade av alla i familjen.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback