Fick ett recept

Av min kollega Pia. Tillika min vän.
En mycket kär sådan,
 
Dominikansk gryta
 
* dela en kyckling eller ta filéer, lägg den på en plåt och krydda med Piffi allkrydda.
Låt den stå i ugnen ca 30-40 minuter.
 
*fräs gul lök, vitlök och tomatpure, ca en msk,
* två buljongtärningar, oregano en chilifrukt som du har hackat i bitar samt champinjoner.
 
* lägg i kycklingen som nu är klar i ugnen.
 
*Häll på kokosmjölk och grädde.
Jag tar gräddmjölk då jag inte tål kokos.
 
* lägg i råa potatisbitar som går med i i grytan de sista tio minuterna.
 
 
 
En annan goding
 
1 rödlök
2 pressade vitlöksklyftor
2 dl grädde
1 burk crème fraiche
soltorkade tomater använd lite spad också
svart peppar , salt och lite sweet thai chilisås.
 
Strimla och stek fläskfilé.
Blandas ner i den goda såsen.
Servera med pasta.
 
 
Tack Pia för dina goa recept.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback