Vilken start

på dagen! YOGA!
Min kropp blir glad när jag tänjer, drar och värmer den. Musklerna får jobba men på ett annat sätt.
Hon som leder passet är kunnig, det kommer nya övningar/positioner eller vad det heter på yogaspråk.

Jobbet.
Idag kände jag en ren glädje. Jag gillar äldre människor. Att lyssna på deras berättelser. Att lära mig.
Det är en ynnest för mig när en person berättar, sin historia.
Idag fick jag ta del av en sådan.
Jag tänkte mycket på min mormor och morfar. Viola och Hilding.
Mindes hur jag tyckte om att vara med dem. Höra dem prata om ditt och datt. Mycket har jag med mig idag.
Jag var varm i hjärtat när jag vinkade hej då till damen. Hon hade ett härligt leende, någon, jag, hade lyssnat på henne. Gett henne min tid.
Lycka för oss båda.

Eftermiddagen fortsatte. Jag är lyckligt lottad som har mitt jobb. Jag gillar verkligen mitt liv som tolk.
I glädje och sorg .I stort och i smått.

Kvällen är kommen. Middagen är äten.
Jag ska möta Kevin som är och tittar på fotbollsmatch.
Imorgon är det fredag, Jag ska handla blommor. Förbereda inför helgens kalas.

Kram på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback