Igår

påbörjade jag ett inlägg via mobilen men sen hände något eller rättare sagt ingenting hände!
Frustrerande när det bara står och tuggar.
Inlägget började med "Time flies"
jag syftade på att Felicia fyllde 19 i tisdags.
En fantastisk tjej!
 
Jag ska skriva om möten.
Ibland händer de av en slump.
Ibland är de bokade.
 
I tisdags var jag med om två möten.
Jag åt lunch.
I skjulet på Järntorget, det har enligt mig den godaste kebaben.
Mannen har det inte på ett spett för han låter marinera det och det blir så gott.
Jag satt där och väntade på min kebabsallad när det kom in en man.
Han undrade om jag inte skulle träffa min pojkvän på kvällen med tanke på att jag beställde vitlöksdressing!!
Bara ordet pojkvän gjorde mig ett par tre många år yngre!!
 
Mannen berättade att han var kock.
OCH då händer det , jag får ett helt gott recept av honom.
Jag blir så glad.
Detta är så häftigt.
Jag tänker genast att jag ska laga den rätten när vi åker till fjällen.
Den kommer passa som hand i handske´!
 
Äter klart och tar bussen till nästa uppdrag. När jag är klar ska jag ta mig ner mot staden igen med en buss.
Då kommer en kvinna fram och frågar mig efter vägen.
På engelska.
Jag svarar vilken vagn/buss hon kan ta samt att jag ska till samma hållplats.
När vi sitter på bussen inser jag att den inte kör den vanliga vägen.
Jag sträcker mig över gången i bussen och säger till kvinnan att det blev lite fel MEN att vi kan ta en liten promenad tillsammans så blir det rätt.
Hon blir glad över att jag bryr mig om henne och vi kliver av tillsammans.
Vi slår följe genom Haga och vi pratar.
Jag berättar det jag kan om området. 
Lite saker om Göteborg.
Skansen Kronan.
mm
 
Hon berättar att hon bor i Jordan, i Jordanien.
Hon är här för att hennes mamma är sjuk och behöver hjälp.
Hon är egentligen palestinier och det är här det blir så fantastiskt.
Jag har ju läst den här
 
Morgon i Jenin (pocket)
 
en bok som gav mig många tankar.
Vi kom att prata om denna.
Hon undrade hur det kom sig att jag hade läst den.
Det gjorde henne glad att människor läser den.
Förstår situationen.
Lär sig historian.
 
Det blev ett så spännande möte.
Hon presenterade sig , hon heter Rema.
En varm kvinna med en spännande berättelse.
Bussresan blev allt för kort, ja vi tog en buss till efter vår promenad.
Jag skulle ju fira en 40-åring!
 
Möten sker och jag gillar det.
Jag kan alltid lära mig nya saker.
Höra spännande berättelser.
Få ny kunskap 
och det sista är inte tungt att bära samt att man kan alltid få nytta av den..
tex i ett tv program..
 
Just det SvT ringde härom dagen...och jag klarade testet.
Det kan jag berätta mer om en annan dag.
 
Nu ska jag ge mig i kast med denna dagen.
Jag vet att den innehåller ett möte.
Ett bokat, det ser jag fram emot.
Men först;
Jag ska ta Felicia till vårdcentralen för hon behöver få sitt sår omlagt.
Sen köra henne till Bulycke.
Cornelia och jag ska ta en tur till stan för att införskaffa nya jeans.
 
Fredagskvällen går nog i soffanstecken.
Tror jag.
 
Ha en fin fredag,
Själv är jag ledig.
Tack för att du orkade läsa ända hit.
 
Lämna gärna ett litet avtryck innan du går.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: El´ena

Läser varje dag men glömmer att skriva.... Ha´en skön helg, hoppas taxikepsen får hänga kvar på kroken så du kan ta ett (eller fler) glas vin. Kram från minus 20 graders Linde!

Svar: ÅÅåå jag har saknat dig!Allt väl med er ?
Jag har precis kommit in efter en härlig men kall promenad med Zigge.
Hm, vinet får jag hoppa för här kör de med förbeställda bilar ;O)
Kevin ska hem till någon tjej ikväll på fest och önskar få droskan framkörd kl 02!
MEN hellre att jag hämtar än att han/de ska skramla runt på vagnen mitt i natten.
KRAM!!
Elisabeth T

2013-03-15 @ 08:37:22
Postat av: Cornelia

Du skriver så bra!! <3

Hoppas vi hittar några byxor till mig, behöver verkligen det!
Kram kram// Cornelia

Svar: Kram
Elisabeth T

Postat av: madelein

Tack!! Jag hör lätt av mig om vi behöver stöttning. kanske en tolk? :-)
Ja sonen blev glad fast han tycker jag jobbar lite långsamt haha

Svar: Ja men hör bara av dig.
Elisabeth T

2013-03-15 @ 13:35:32
URL: http://www.madelein.se
Postat av: malin

Det gäller att ha öppna sinnen - och att njuta av alla möten... ❤ kram, ha en fin helg!

2013-03-15 @ 20:51:06
URL: http://mallafors.blogspot.com
Postat av: El´ena

Hej igen! Allt är OK, här är minus 19 grader, strålande sol och vindstilla. Grannens hund har fått en långpromenad så kinderna är härligt röda :). Han tycker det är SÅ kul när vi kommer, promenaden med matte går sakta, hon har ju rollator, med oss får han springa i skogen. Känner igen "taxijouren", vi gjorde samma sak med våra barn - nu kör de själva. Idag är det 30-årskalas. Vår svärdotter fyllde i torsdags och har Öppet hus idag. Är man i 7:e månaden och i färd med att packa för flytt tycker jag det är helt OK. Mina rulltårtor kommer att serveras till kaffet :). SvT, då är det väl "Vem vet mest" denna gång, du måste meddela NÄR det blir. Kollar nästan varje kväll men skulle man missa en gång så är det väl då. Kram - Trevlig helg!
(Har du sett mitt MAIL från 3/2?)

Svar: härligt att ni kan hjälpa till med både barn, flytt och kalas. Skönt att ni bor nära.Ja, taxitjänsten varar ett par år och sen är det andra tider.
Jag är glad att jag kan hämta. Att vi har en bil och med den möjlighet att göra det.
Annars hade jag väl tagit bussen och mött upp dem..
Elisabeth T

2013-03-16 @ 11:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback