Beställt taxi

för nästa vecka.
Jag funderar en del..
Jag minns att min mamma hade en del tankar och åsikter kring färdtjänst.
De hade ofta svårt att komma när hon ville, antingen fick hon vara i extremt god tid eller komma så precist att det inte kändes bra.
Ibland kom det en vanlig taxibil och hämtade henne och ibland kom en stor buss.
Det sistnämnda tyckte hon var pinsamt och slöseri med resurser,
hon var ju bara synskadad...
 
När jag ringer till Taxi Göteborg som har hand om Felicias resor så möts jag av idel ädel service.
Felicia har ett kundnummer som vi ska uppge vid beställlningen.
Idag var det lite klurigt för hon ska inte till skol- skolan nästa vecka utan till stallet.
Jag fick göra ett extra samtal till försäkringsbolaget och sen återkomma till Åsa på Taxi Göteborg.
Hon behövde få det clearat att Felicia fick köras till annan adress än till skolans lokaler.

Jag lämnade tiderna, Åsa skrev in dem i systemet.
Inte en enda gång frågade hon varför det var tiden si eller så.
Inte en gång får Felicia komma alldeles för tidigt eller åka hem långt efter skolans slut.
Nej, hon kommer i tid till lektionerna och åker hem när det är slut.
 
VARFÖR kan inte vanlig färdtjänst fungera på samma sätt?
Jag förstår inte.
 
TACKSAM för fantastisk service och ett system som funkar!
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

skönt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback