God förmiddag!

Idag vaknade jag av att det blåste något alldeles förfärligt. Tänkte att Felicia behövde skjuts till jobbet. Inge vidare att köra moppe över bron i halvstorm.
Vi körde och nu hade det börjat regna oxå eller snarare vräka ner. När vi skulle svänga av vid Sjöfartsmuseet så var det till att köra igenom ett hav av vatten. Jag skojar inte när jag säger att jag höll på att fastna i vattenmassorna. Jag lyckades få upp bilen på en trottoar som inte var under vattnet och det blev vår räddnin!!
 
När jag hade lämnat av F så skulle jag ner på leden igen och som tur var såg jag de andra bilarna, hur de kämpade sig igenom vattnet, jag tog sats, inte helt lätt med farmors lilla bil...Men jag klarade det och sen höll jag andan hela vägen hem!
Fy så otäckt !
Det kommer och går regn hela tiden. Jag vet , rent förnuftsmässigt att det behövs regn, men jag kan tycka att det räcker nu. Jag vill till stranden. Igen.
Jag kan inte få nog av strandhäng.
A är i Båstad.
K är med en kompis i Bovallstrand och C , hon sover fortfarande. 
Jag har läst GP, Druckit kaffet och ätit en räkmacka till frukost. Tack för den Jessica!

Vad ska vi göra idag? LÄSA, jag är mitt i en bra bok.
Denna.
Kvinnan han älskade (pocket)
 
Så jag tar helt enkelt och kryper upp i soffhörnet. Med en kopp kaffe till.
Ha det gott i regnet.
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback