Kvällslektyr...

Kanske inte högkvalitativ litteratur men ändå..
 
Femtio nyanser av mörker (häftad)
 
Romantisk, befriande och fullkomligt beroendeframkallande.

Bortskrämd av de mörka hemligheter som den vackre, men plågade, Christian Grey bär på har Anastasia Steele lämnat honom. Hon har nyligen tagit sin universitetsexamen och fått praktikplats på ett bokförlag i Seattle.
Men Christian upptar oavbrutet hennes tankar. När han vill träffa henne igen kan Ana inte neka honom, och äntligen får hon veta mer om det mörka förflutna som har gjort honom så driven, kontrollerande och krävande. Men medan Christian brottas med sina inre demoner måste Ana ta ett av de viktigaste besluten hon någonsin ställts inför ... 

E L James trilogi slog ner som en bomb när den publicerades. Efter bara sex veckor i bokhandeln hade 10 miljoner böcker sålts i USA och succén fortsätter utomlands där 37 länder har köpt rättigheterna. Dessutom ska böckerna filmatiseras.

"Utan tvivel kommer kvinnor att diskutera den under år framöver." The Telegraph
 
allt enligt www.bokus.com
 
Har du läst del 1?

Kommentarer
Postat av: moster

Hej är dett första som heter något " Femtio nyansre av män " ? Jag har inte läst den bör man göra det ? Passar den på semestern tro ?

Svar: Ja ,"Femtio nyanser av honom" .Det är en riktig snackis-bok. Hm ta med den på semestern...jag läste den inte på vagnen. . lite "pinsamt" tyckte jag att det var ..att andra såg att jag läste DEN boken.
Jag har den om du vill låna.
När är det ni åker till Kenya?
Elisabeth T

2013-01-14 @ 22:37:01
Postat av: malin

jag har läst nr 1 och nr 2... tänkte vänta ett tag med nr 3 - men den finns i min hylla (på engelska) kram

Svar: ja det kan bli för mycket annars...
Elisabeth T

Postat av: elinor

Heej fina Elisabeth,
Jag har inte läst någon av dem, är det något du rekommenderar till en vilsen lite deprimerad 45-åring ?

Kraam

Svar: * host host*Jo alltså..jo det kan jag väl...den innehåller en del som kan var jobbigt för ett 40-årigt hjärta eller så sätter det igång blodcirkulationen och det riktigt ordentligt.
Den är lättläst...bladvändare...
Elisabeth T

2013-01-17 @ 08:57:46
Postat av: elinor

Jooo, jag har förstått att den är lite vågad kanske.....=) men cirkulationen kan behöva en liten putt.....=) o för min del räcker det med bladvändare behöver inget tungt....Kraaaam

Svar: Då ska du läsa den!!
Elisabeth T

2013-01-17 @ 12:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback