Satt på bussen

lyssnade på ett gäng killar . Ville helst bara tvätta munnen på dem.Med såpa!!

Vilket språk. Vilken vokabulär och attityd.
Det var inga svärmorsdrömmar .
Jag la band på mig. Bet mig i tungan. Hårt.
Jag önskade så att jag hade en trollformel som jag kunde använda för att få dem att förstå. Att inse.
De är sin egen framtid och med den stilen som de tror e cool kommer man inte långt om ens någonstans.
Tjejer lär inte heller imponeras .

Det var bättre förr...nej det var det inte. Det jag till vardags kommer att tänka på som faktiskt var bättre är dessa två företeelser:

att först gick folk av vagnen innan de andra klev på. Det var smidigt. Det gick fort.
När jag var liten fick man bara gå på där framme på vagnen. Stämpla sina kuponger. Gå och sätta sig på ledig plats. Dock inte längst fram för där skulle äldre sitta.
När jag var riktigt liten fanns det en konduktör på vagnen. Han satt vid mitten dörrarna. Tog betalt. Kollade biljetter. Hade koll.

Nu ska alla av och på samtidigt. Kaotiskt.
Kan vi göra som förr ?
Ok. Tack!

Det andra är håll-till-höger-Svensson regeln. Kan vi damma av den?
Vi kan döpa om den så den blir mer politiskt korrekt eller så bara använder vi den.

De här två sakerna fungerade bättre förr.

Nu mot nya uppdrag men först ska jag knö mig av den här vagnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback