Oh boy vilken helg!

Jag har haft beredskap och till min stora förvåning har telefonen inte ringt. Inte en enda gång. Skönt.
 
Helgen började med att vi hade after work mys i Ingers fantastiska kolonistuga. Slottskogskolonin, vilken oas.
Vi åt god plockmat, umgick och hade det mysigt. Ett och annat glas vin dracks det också.
Vi avtackade Sara B som har lämnat oss.
 
Lördagen och söndagen gick sen i utomhusets tecken. Vi har fikat, ätit , fixat och varit UTE hela helgen.
Det har sprungits, powerwalkats och njutits.
 
Igår bakade jag goda plommonmuffins. De fikade vi upp strax före det att A åkte till jaktmarken för att fixa något tillsammans med Falken.
 
Lammgrytan gick på spisen hela dagen.
Den blev så god.
Jag har också blivit helt frälst på dessa krossade tomater.
 
 
Såå himmelskt goda. Det blir en helt annan karaktär på maten. Mmm dessa kommer det att vara som står i vårt skafferi i framtiden.
 
Jag tror att jag kan ha bakat godaste sockerkakan någonsin. Den var såå saftig, luftig och god.
 
Poolen är nästan tömd.
Gräset är klippt.
Åkervindan har vi försökt utrota.
Utemöbler är undanställda.
Partytältet ligger i sin låda.
Och Cornelia har stylat om på altanen.
Det blev jättefint, den känns så mycket större nu.
 
Vi hämtade möbler hos grannen som vi körde till Jessica och Jimi. Kanske sitter hon i detta nu och snurrar i sin nya fina fåtölj?
 
Idag är det måndag och en ny vecka ligger framför oss.
 
Jobb.
Hårklippning?
Fotbollsmatcher. Cornelia spelar två och ett derby ska vi se tillsammans med familjen Blume-Dillner.
Bröllopsdag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Den var en helg full med roligheter och nu kommer en vecka fylld med fotboll, för min del :)

Svar: I like fotboll, speciellt när du spelar!
Elisabeth T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback