Sprungit!

Wohoho! Jag sprang. Det hade nästan slutat regna. Jag sprang här;
 
 

Hälsans stig är en populär strandpromenad längs älven i centrala Skellefteå. Den 9 km långa promenadslingan går längs älvstranden från Parkbron i öster till Mobackenbadet i väster. Hälsans Stig kan användas av alla. Här kan du promenera, gå med stavar eller jogga.

Vid varje kilometer sitter skyltar i båda riktningarna. Därför vet du hur långt du har gått oavsett var du väljer att starta och sluta. Vill du till exempel minska slingan till fem kilometer kan du ta genvägen över Lejonströmsbron.

Utmed slingan finns två översiktskartor, en vid Stadsparken/Parkbron och en på Rovöns parkering. Till höger på sidan hittar du länkar till kartor och tips på sevärdheter efter slingan. Du kan också hämta kartor med information och fisketips på Turistbyrån.

Hälsans Stig är lämpligast för motion under sommarhalvåret

 

En vacker slinga längs med älven!

Jag är glad att jag tog mig ut.

Kram!S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback