Oväntat möte

Att jag har en brokig släkt det vet många av er.
Den jag kallar pappa är inte min biologiska , de jag kallar farmor och farfar är mina syskons. Och mina syskon och jag har inte samma pappa!
 
I min värld har detta aldrig spelat någon roll. Jag vet vem som är vad och varför. Jag vet vem jag är.
 
Jag har på min biologiska pappas sida några släktingar som jag av olika förklarliga och oförklarliga skäl inte har haft kontakt med. I alla fall högst sporadiskt.
MEN för några år sen ringde telefonen och i andra änden fanns min kusin Patrik. Det blev ett fint samtal och vi har hållt kontakten sen dess.
 
Nu när jag skulle vara på praktik i Umeå hade jag tankar på att jag skulle hinna både det ena och det andra. Åka till Tvärålund och titta till huset. Besöka mormor och morfars grav i Vännäs. Hälsa på pappa som bor där.
Men av detta hann jag inget då praktiken inte bara är mellan 8-17!
 
Jag hade dock skickat ett sms var till mina kusiner Patrik och Roger.
Igår ringde mobilen, det var Roger som undrade om vi skulle ses!!
 
Självklart svarade jag. Vi hade inte setts på 30 år!!
Det var inga problem att babbla bort en stund. Det var kul att träffa honom och få höra om hans livs berättelse.
Han minns min pappa. Mindes att han hade fiskat ihop med min bror i tjärn i Öravan.
 
Jag är glad att jag skickade det där sms:et och att vi träffades.
 
Jag gillar min brokiga släkt, det man inte har kan man fixa till. Att jag blev moster till söta Maja skedde vid en diskbänk i Mölnlycke.
Min mamma sa:
Ta där det finns och lägg där det fattas!
 
Ha en fin dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback