..tankar

Idag har jag haft en person i mina tankar mest hela dagen.

Denna person mötte jag när mamma hade dött.
Jag kände att jag inte kunde hantera detta ofattbara själv.
Jag behövde stöd.
Struktur.
En plats att ful- gråta på.
Snora och leva rövare hos.

Jag fann denna person och denna plats.

Hos honom fick jag sätta ord på det jag kände.
Förstå att jag inte var knäpp.
Prata av mig.
Få kraft.
Förstå mig själv och varför jag reagerade som jag gjorde.
Jag kan fortsätta länge att prata om denna person.

Intresserade av fotografering och böcker båda två.

"-Gör ett fotoalbum över det hemska som hände. Gör det på ditt sätt.
Gör ett album med allt som hänt efter mammas död, du kommer att se att fantastiska saker händer.


-Våga skratta, det hade gjort din mamma glad."


Jag har många varma kloka ord , minnen av denna person.
Jag ska vårda dem ömt.
Det kommer inte att bli fler möten oss emellan.

Jag fick idag veta att Lennart har dött.
Alltför tidigt i en ovanlig sjukdom.

Jag har känt en trygghet i att veta att jag kan ringa till honom.
Boka en tid.
Samtala om det svåra.

Nu är det hans familj som har det svårt.
Hans fru och fyra barn som sörjer.

Jag tänker på dem och skänker en tacksamhetens tanke för att jag fick lära känna Lennart.







Kommentarer
Postat av: malin

kram <3

Postat av: Camilla

Visst ska du få veta mer om resan sen och även ahr du en föreläsning om kyrkan innestående! Tack själv för den express-fikat... skönt tycker jag att få träffas lite! KRAM

2012-05-15 @ 12:59:00
URL: http://rainred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback