Sitter ensam på altanen

och njuter av solens varma strålar.
OJ, det lät nästan poetiskt!
Jag är själv hemma.
Antonio har aktiviteter med jobbet.
Cornelia och Kevin är på träning.
Felicia i stallet.
Jag är själv.
Skönt.
Ikväll skulle klasskompisarna ha kommit hit för en grillkväll.
Men det blev inte så av olika anledningar.
Och nu med facit i hand var det tur för jag hittar inte nyckeln till garaget!
Där har vi grillkolen så det hade blivit svårt att lösa.
Klart jag hade kunnat åka och handla men ..
Nu sitter jag här själv en stund.
Jag ska laga middag till de hungriga när de har tränat klart.
Och till Sara som ska komma förbi.
Vi ska prata ikapp oss.
Nu ska jag njuta av boken.
Jag gör ett medvetet val när jag läser den lååångsamt.
Jag vill vara med Ewert och hans vänner länge.

Jag ska när jag har läst klart den förklara varför jag tycker så mycket om deras böcker.
Ja,jag vet att jag tjatar om den.
Boken alltså.
Kram!
Hawaii 5-o ikväll
och
Loreen!!

Kommentarer
Postat av: malin

underbart, vissa böcker ska man läsa och njuta länge... :)

Postat av: dottera din

Läs min blogg är du snäll.

2012-05-29 @ 15:15:04
URL: http://tolftemars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback