Jag har surfat runt lite....

Jag vet att jag har berättat att jag gillar att laga mat.
Det är inte där mitt problem ligger utan det är bristen på fantasi som ställer till det för mig.
Jag surfar därför runt för att hitta goda saker.




Du behöver:
300 g mandelmassa
2 msk kakao
2 ägg
250 ml vaniljsås ( ett paket)
1,5 dubbeldaim
3 passionsfrukter

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Riv mandelmassan grovt. Vispa ägg, kakao och mandelmassa till en slät smet med elvisp. Häll i en ugnssäker form med avtagbara kanter och grädda i mitten av ugnen 20 minuter. Låt sedan svalna. Vispa vaniljsåsen och grovhacka daimen. Rör ner daimbitarna i vaniljvispen och häll över mandelmassabotten i formen. Ställ in i frysen i minst frya timmar innan servering. Vid servering gröp ur passionsfrukt och lägg som ett lager över tårtan. Färdigt att servera!
Denna kan jag tänka mig att servera familjen i helgen.
Jag "stal"den från denna fantastiska sida, 
http://hallongrottans.blogg.se/
Det finns också goda maträtter att inspireras av på den sidan.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sonja-Lis

Det där är inte mat, det är godis. Kram

2012-05-17 @ 17:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback