Fredag närmar sig kväll

Jag slutade halv fem idag.
Vi var tre som var kvar på tc länge idag.
Det är skönt att kunna njuta av tystnaden och att i lugn och ro hinna jobba undan lite.
Förbi apoteket då hostan från hell verkar ha kommit tillbaka.

Hem och hämta bilen.
Åka för att handla.
Idag hade jag ingen plan.
Har inte hunnit googla på mat eller hört andra prata middag.

Jag gillar att laga mat
det är inte där problemet sitter
utan i min fantasi
eller
snarare brist på fantasi.

Kan inte DU komma med ditt favoritrecept?
Jag tar tacksamt emot dem.

Ikväll blir det kyckling stekt i massor av vitlök.
Pasta.
Tzatsiki.
Sallad
och ett glas rött.

Det får bli bra så.

Let´s dance var igår så idag får jag hålla till godo med
HOCKEY!
Sverige - Norge!

Vi får väl se hur den matchen blir...

Ha en fin kväll.

Kram


Kommentarer
Postat av: El´ena

Heja Sverige 3-1!!!! När min fantasi tryter gör jag "Strindbergare". Stryk senap på ena sidan på lövbiff, tryck lätt ner fint hackad lök och pudra över lite mjöl och tryck till - för att "binda" löken i senapen. Stek den sidan först tills den är gyllengul, salta o peppra, vänd & stek andra sidan. Stektiden är ca 1-2 minuter/sida. Serveras med stekt potatis och sallad. Vispa ur stekpannan med lite vatten så får du en god sky till lövbiffen. När denna rätt finns på veckomenyn blir alla glada :).

2012-05-04 @ 22:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback