Söndagen närmar sig kväll

Jag vaknade tidigt och drack kaffe och läste GP.
Huset var tyst, de andra sov.
Felicia och Antonio vaknade.
Det bakades kladdkakemuffins som vi skulle ha med oss till stallet.
Vi skulle stå i cafét.
Det är kul att vara där, möta de andra stalltjejerna.
Vidare till stallet i Säve.
Köpa färg,
Hem, Cornelia skulle till träningen och jag tog mig en stunds vila.
Mötte Kevin och rastade samtidigt Zigge.
Hem och kolla på skidor, skrivtolksövade.
De pratar i lugn takt så länge som jag hoppas över namnen, de är svårstavade.
Upp på övervåningen för att fortsätta städa och rensa.
Jag gick loss på garderoberna i vårt gamla sovrum.
Jeeezzzes vad jag har sparat.
Kolla in dessa godingar!
Tröjan överst till vänster köpte jag en gång på det ljuva 80-talet på Södravägen.
Skinnärmar och krage, fodrad med något slinkigt material.
Ha..tänk om den kunde tala..eller nej tack och lov att den inte kan det men jag var cool i den.
Mitten är kläder från min (och mina vänners) favoritkrog när vi var i 18-20 års åldern.
SommarKåren, those were the days.
Always-tröjan är från vår tjejklubb. Det är min pussmun som pryder fjärilen.
I år går vi in på det sjuttonde året och ett par av oss har hängt med hela tiden.
Den nedersta har jag fått av en elev, det är nästan på dagen tio år sedan jag fick den.
Idag är eleven och jag klasskamrater på skrivtolksutbildningen.
Vilket jobb hon har lagt ner på den rebusen.
Nu torkar färgen i badrummet, det ska bli ett lager till.
Kevin och jag ska ut och göra beep-testet om en stund,
middagen ska bara sjunka undan först.
Jag tror att det blir en bra avslutning på helgen.
Så ska det låta och sen filmen på fyran.
Det blir en fortsättning på 80-talstemat från garderoben,
idel ädel gamla godingar spelar i den filmen.
Kram!
<3 <3 <3
ps...det har regnat idag och det kommer att regna för jag har putsat ett till fönster..
och det blev en stor grå plastsäck med kläder som ska skickas till bättre behövande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback