Lördagens innehåll

jag undrar var jag fick all energi ifrån..
Plötsligt kom den, med full kraft, energin.
Jag tog fram skurkärringen i mig.
Storstädning av tre rum på övervåningen.
Cornelia gick igenom sin garderon medans jag putsade fönster, dammade, torkade och dammsög.
Cornelia hade i stort sett vuxit ur alla sina kläder, både på längden och mentalt.
Det blev en påse kläder som kan få flytta hem till en mindre tjej.
Samtidigt med detta stod coolaste killarna i badrummet och skurade väggar och tak.
Det ska målas där.
Nytt klinker ska läggas
Golvet ska få värme.
Duschväggar ska upp.
Det kommer att bli fint.
Vi tar det i ett lugnt tempo.
Kevins rum fick sig en omgång också.
Det var många saker som han packade ner eller slängde.
Det blev så fint.
Fönstren blev putsade.
Byrån gicks igenom och nu är den nästan tom!
Dammat. torkat.
Dammsugaren fick jobba.
Tv-rummet fick också besök av skurtanten.
Hyllan dammad , blommorna duschade och fönstren blev putsade.
Kablar och sladdar bor i sina lådor.
Fint är det och doftar gott gör det.
Vill du se de coola killarna?
Samt några saker Kevin hade på sitt rum.
Elefanten har Kevin gjort i skolan.
Kortet är taget hemma hos mormor. hösten -98-
Fadderbrevet Kevin fick på Majas dop.
Det har en helt fantastisk text.
Nu är det Gladiatorerna på tv.
Felicia är hos en kompis på tjejmiddag.
Kevin är hos en kompis.
Antonio målar tak.
Cornelia mumsar godis.
Kram
..jag vet, det är mitt fel om det regnar imorgon, så många fönster som jag har putsat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback