Fredag och jag är ledig!

Jag vet inte hur jag tänkte men lite tokigt måste det varit.
Idag hade jag kryssat i att vi kunde ha utvecklingssamtal med/för Kevin!
Det är ju bra att göra när jag är ledig men man måste inte välja tiden halv åtta på morgonen!!

Ja ja, nu blev det så och nu är det gjort.
När jag och Antonio hoppade in i bilen efteråt sa vi:
- Vilken tur vi har med våra barn, det är en ren fröjd att gå på deras utvecklingssamtal!

Vi har aldrig hört orden skolk, ig-varning, dåligt uppförande, "tyken" eller andra trista ord.

Vi får höra om våra barn i fina ord.
Mitt mammahjärta svämmar över av lycka.
Kevin slutar nian nu i juni.
13 juni är det examen.

Han kommer att ha lärt sig massor i skolan och på Centrina har han fått utvecklas som person.
Han har trivts så himla bra i denna "strumplästskola"

Tur att Cornelia har två år kvar.
När det är dags för henne att sluta kommer jag att fälla en tår, en tår av saknad och tacksamhet över att våra barn har fått denna skolgång med sig ut i livet .
Vi sa i bilen att känslan vi har för Centrina är den vi hade för Djungeln, vårt fina föräldrakooperativ.

Vi mindes känslan vi fick på informationsmötet när skolan skulle starta.
Vi stod båda och nickade med huvudena och kände att Yes! detta är skolan vi letat efter.

Nu vet vi att det redan går Djungelbarn på skolan som började efter Felicia.
Det står barn i kö och till hösten ska barnens stora kusin börja i 6:an på Centrina.
Det är kul.

Kevin har sökt till gymnasiet nu.



Med dina fina omdömen och betyg har du stora möjligheter och du kan göra dina val.
Välj med ditt hjärta och följ dina intressen, det är Du som ska gå i skolan.
Mamma och pappa kommer att stötta dig hela vägen.

Du ska vara stolt över det du har presterat och det du gör.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback