Bästa mormor Viola Matilda!

Idag är det 30 år sen du lämnade oss här på jorden.
Det blev så tomt utan Dig.
Du hade morfar och mamma vid din sida när Du gick.



Jag har morfars ord med mig:
- Där du är pärgrävet mitt, där är mormor med dig.

Det var en av de första dagarna på sommarlovet, morfar ville att vi skulle ta oss en cykeltur.
Morfar ställde styret mot kyrkogården, dit jag absolut inte ville.
När vi kom fram till din grav sa morfar att det bara var en plats , en sten och att jag inte skulle vara ledsen.
Du skulle alltid  vara med mig vart jag än for sa han.
Jag grät.
Vi cyklade hemåt.
 
Morfar gick in i rummet och hämtade mormors symaskin.
- Den här ska du få ,det ville mormor, var rädd om den.

Mormors symaskin!
Mormor hade lärt mig att sy byxor.
Blå-röd-vitrandiga i bäckiböljatyg!
Oh, så stolt jag var när jag kunde ta på mig dem.
Jag har den kvar, maskinen.
Den och en massa härliga minnen.



30 år är en lång tid men du är med mig varje dag.


 Idag när jag letade efter ett foto på Dig hittade jag inget, mitt blå album är som uppslukat av jordens yta, sen förstod jag...du vill inte vara med på bild.

Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback