13 juni

vilken dag!
Den gick i ett.
Det var upp tidigt för att fixa och köra Cornelia till sin skolavslutning.
Jag fick inte vara med..
Hem för att ge Felicia en hjälpande hand.
Hon slutar andra ring idag.
Kevin tog det soft.
Han sov.
Mycket.
Länge.
Och lite till.
Sen var det dags..
Jag säger bara det ...smoking!
Den gör mannen!
När vi var på Remanns och provade ut den fick jag tårar i ögonen.
I tisdags när det var slutprovning och hämtning fick männen i butiken torka en tår.
Och idag..
Oj! Jag fick bita mig i kinden för att inte grina.
Vilken kille!
Dagen fortsatte, vi körde till skolan.
Centrina har fantastiska avslutningar.
Lärarna bjuder upp till show.
Elever sjunger och spelar och så även lärarna.
Det var en given succé när huvudlärarna i nian sjöng
"Här glider kingen in"
Erik , tidigare musiklärare på skolan, hade skrivit texten.
Cornelia har den inspelad och den finns med all säkerhet redan på Youtube.
Det var ett löfte från lärarna!
Eleverna bjöds på go lunch och under tiden fick vi njuta av kaffe och chokladfontän!
När det hade kramats, fotats och fällts en och annan tår, åkte vi hem.
Vänner med hopp om en härlig framtid och vänskap!
Här hemma fikade vi.
Stefan & Frida kom med barnen.
Kevin & Stefan & Maja!
Fina är ni!
Farmor är här och firar barnbarnen som har examensdag!
Manuel och killarna kom också för att fira Kevin.
Det har varit en dag med mycket känslor.
Kevin tycker att det är kul att sluta nian men känner att han samtidigt kommer att sakna Centrina och kompisarna där.
Han har haft underbara lärare.
Nu kommer kusin Hugo att få det lärarlaget.
Att börja gymnasiet är stort.
Kevin har fina betyg och han har kommit in på Mikael Elias teoretiska.
Han har valt natur- ett område som passar honom väl.
Kevin fick sin morfars klackring i present.
Jag är säker på att morfar och mormor sitter på ett moln och med stolthet och kärlek ser på sitt barnbarn.
Morfar, som den kläsnobb han var, är stolt .
Känner igen sig i de välputsade skorna :O)
<3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: El´ena

Tack för att du delar med dig av denna dag! Jag får en tår i ögat när jag läser om era underbara barn. Bilderna är jättehärliga. Kram

2012-06-14 @ 20:58:02
Postat av: Sara

Förstår känslan av stolthet, vilken kille! Jättefina kort, på en väldigt fin familj :)

Kram Sara

2012-06-15 @ 10:13:59
Postat av: malin

jag förstår att du är stolt - det ska du vara - det ska NI vara :) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback