Fortfarande Alice!

Vilken bok!
 
Den är skriven från insidan, kan man säga så. Det är Alice som tänker hur saker är och hur det är när hon inte kommer ihåg saker som hon alltid har gjort förut.
Hur det är att se på en person , känna igen men ändå inte för att till sist förstå att det är hennes dotter!
Att veta att det kommer att bli sämre..att veta att ett av tre barn...
 
Nej, jag ska inte berätta allt men jag uppmanar Dig till att läsa den.
Jag grät en skvätt, log och tänkte:
Måtte det komma ett botemedel mot denna sjukdom. Stamcellsforskare, jobba på!
 
Jag tog en ny bok i hyllan när jag gick till bussen idag.
Den här:
 
Fem personer du möter i himlen (pocket)
 
Mitch Albom, författare till storsäljaren Tisdagarna med Morrie, är tillbaka med ännu en bok om de stora frågorna. Vad är meningen med livet? Varför finns vi till? Vad händer när vi dör?

Fem personer du möter i himlen är berättelsen om Eddie, en gammal krigsveteran som arbetar som vaktmästare på ett nöjesfält. Han har, i sina egna ögon, levt ett fullkomligt meningslöst och ointressant liv. På sin åttiotreårsdag omkommer han i en tragisk olycka- han offrar sitt liv för att rädda en liten flicka.

Eddie vaknar upp i livet efter detta. Där inser han att himlen inte är någon slutstation, utan en plats där man får möta fem personer, fem personer som på olika sätt kan förklara för Eddie varför hans liv blev som det blev.

"Fem personer du möter i himlen är en fascinerande roman, vars livsvisdom jag hoppas aldrig ska lämna mig." Länstidningen Östersund

"Den här lilla boken erbjuder tröst och handledning i de stora frågorna utan att vara knuten till någon specifik gudstro." Svenska Dagbladet

Så står det skrivet hos Bokus om denna bok.
 
Det var dock ett problem..jag glömde läsglasögonen hemma!!
Ja, jag vet att det är tantvarning men det är så mycket enklare att läsa med dessa på än utan. Det är befriande att inte behöva anstränga ögonen.
 
Nu är det snart bara två timmar kvar...semester..känner ni ordets betydelse?
Göra vad man vill, när man vill..göra ingenting, göra allt på en gång eller...bara vara!
 
Kram
 

Kommentarer
Postat av: El´ena

Vill bara önska er en riktigt skön semester!

Svar: Ja, det är en skön känsla att gå ut från kontoret, strosa längs Kungsgatan, förbi saluhallen och handla.God mat och ett glas vin för att fira in flera veckors ledighet!
Kram till er båda!
Elisabeth T

2012-06-29 @ 16:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback