Att läsa Felicias kommentar

gör ont i mitt mammahjärta. Jag förstår henne så väl. Det är en häst hon har ridit i många år. En speciell häst som hon har fattat tycke för.
En häst som inte alltid är enkel att hantera men Felicia gör det med bravur. De har tävlat tillsammans och jag önskar så att vi kunde uppfylla hennes önskan.
 
Det går inte. Skälen är många, tid, ekonomi, skola, kostnader för hästen, stallhyra och allt annat som tillkommer. Det är ett djur, ett vackert djur som behöver tid, omsorg och kärlek.
 
Att få ihop det är inte lätt. Hästägare är man årets alla dagar. Medryttare i all ära men det är ändå ägaren som har huvudansvaret.
 
Det kommer att gråtas den dagen Wilma säljs, det är jag medveten om och det förstår jag men jag vet att detta är det rätta valet för familjen idag.
 
Till Dig Felicia önskar jag att det i framtiden kommer en ny Wilma. När du är vuxen och kan fatta alla dina beslut själv och också ta ansvar för en häst både ekonomiskt och att sköta om.
 
Kram !
 
 

Kommentarer
Postat av: madelein - mamma till sex

Jaha, vilken bekant då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback